//Μήπως έχω και εγώ ατροφία κόλπου;

Μήπως έχω και εγώ ατροφία κόλπου;

Η κολπική ατροφία ή ουρογεννητικό σύνδρομο εμμηνόπαυσης (Genitourinary syndrome of menopause– GSM) συνιστά μία διαταραχή, που παρατηρείται σε μεγάλο ποσοστό μετεμμηνοπαυσιακών γυναικών.

Ειδικότερα, οφείλεται στη μείωση των επιπέδων των οιστρογόνων, που παρατηρείται φυσιολογικά κατά τη περίοδο της εμμηνόπαυσης και η οποία προκαλεί λέπτυνση του κολπικού επιθηλίου, αύξηση του phτου κόλπου, με αποτέλεσμα διατάραξη της φυσιολογικής του χλωρίδας και υπερανάπτυξη άλλων βακτηρίων (σταφυλόκοκκών, στρεπτόκοκκων ομάδας Β, κολοβακτηριδίου και άλλων), μείωση της αιματικής ροής – λίπανσης του κόλπου αλλά και της ελαστικότητα αυτού.

Οι μεταβολές αυτές έχουν ως αποτέλεσμα την εμφάνιση συμπτωμάτων και σημείων, όπως:

• Ξηρότητα κόλπου και αιδοίου (για παράδειγμα μπορεί προϊόντα καθαρισμού της ευαίσθητης περιοχής να μην γίνονται πλέον ανεκτά ή να καθίσταται αδύνατη η σεξουαλική επαφή λόγω απουσίας κολπικών υγρών)
  • Δυσπαρευνία (πόνος κατά τη διάρκεια ή μετά την σεξουαλική επαφή)
  • Αίσθημα καύσου κατά τη διάρκεια ή μετά την σεξουαλική επαφή
  • Αίσθημα κνησμού κόλπου και αιδοίου (ακόμα και η επαφή της περιοχής με το εσώρουχο μπορεί να είναι ενοχλητική, ενώ στενά παντελόνια μπορεί να θεωρούνται από τις γυναίκες ως «απαγορευτικά»)

Ωστόσο, οιστρογονικοί υποδοχείς υπάρχουν, εκτός από τον κόλπο, τόσο στην ουροδόχο κύστη, όσο και στην ουρήθρα (λόγω της κοινής τους εμβρυολογικής προέλευσης από τον ουρογεννητικό σωλήνα). Έτσι, η μείωση των οιστρογόνων κατά την εμμηνόπαυση έχει επίδραση και σε αυτούς τους ιστούς, με αποτέλεσμα την πρόκληση συμπτωμάτων και από το κατώτερο ουροποιητικό σύστημα, σε αρκετές περιπτώσεις (εξ ου και η ονομασία του συνδρόμου GSM). Τα συχνότερα εξ αυτών είναι:

• Συχνουρία (πάνω από 7 φορές ούρησης κατά την διάρκεια της ημέρας)
  • Νυκτουρία (πάνω από 1 φορές ούρηση κατά την διάρκεια της νύχτας με συνέπεια να διαταράσσεται ο ύπνος)
  • Έπειξη προς ούρηση (απότομη επιθυμία προς ούρηση που οδηγεί τις γυναίκες σχεδόν άμεσα στην τουαλέτα ακόμα και όταν η ποσότητα ούρων είναι μικρή)
  • Ακράτεια ούρων (από προσπάθεια, επιτακτικού ή μεικτού τύπου)

Εκτός από την εμμηνόπαυση, κολπική ατροφία μπορεί να παρατηρηθεί και σε άλλες καταστάσεις, όπως

• υστερεκτομή
  • p.os αγωγή για συγκεκριμένες ασθένειές, όπως ενδομητρίωση, ινομυώματα μήτρας
  • άλλα φάρμακα
  • θηλασμός
  • μετά από χημειοθεραπεία ή ακτινοθεραπεία

Δυστυχώς, μόλις 4% των γυναικών με ατροφία κόλπου μπορούν αναγνωρίζουν τα συμπτώματα της ατροφίας.

Πώς αντιμετωπίζεται η κολπική ατροφία;

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι αντιμετώπισης της κολπικής ατροφίας:

• λιπαντικά σκευάσματα με βάση το H2O
  • τακτική σεξουαλική δραστηριότητα
  • p.osορμονική θεραπεία με οιστρογόνα
  • τοπική κρέμα οιστρογόνου
  • υπόθετα/επιθέματα οιστρογόνου
  • κολπικός δακτύλιος οιστρογόνου

Μια από τις πλέον καινοτόμες θεραπείες κολπικής ατροφίας αποτελεί το MonaLisa Touch Fractional CO2 Laser.

Μέσω της εφαρμογής του:

• διεγείρεται η ανάπλαση του κολπικού επιθηλίου, με αποτέλεσμα την αύξηση του πάχους του
  • αυξάνεται η αιμάτωση του κόλπου, με την παραγωγή νέων και λειτουργικών αγγείων
  • αυξάνεται η ελαστικότητα του κόλπου
  • επαναφέρεται η παρουσία κολπικών υγρών, όπως πριν την εμμηνόπαυση
  • ελαττώνεται το ph του κολπικού υγρού σε φυσιολογικά επίπεδα
  • αποκαθίσταται η φυσιολογική χλωρίδα του κόλπου
  • ελαττώνονται οι παθογόνοι μικροοργανισμοί

Ελαττώνονται τα συμπτώματα του Ουρογεννητικού Συνδρόμου της Εμμηνόπαυσης, με το MonaLisa Touch Laser;

Ναι. Όπως φαίνεται και από το γράφημα, που ακολουθεί το 100% των γυναικών, με μέτρια έως και σοβαρής ένταση συμπτωμάτων, ανταποκρίθηκε θετικά στη θεραπεία και εμφάνισε σε κάποιο βαθμό ελάττωση έως και πλήρη εξάλειψη των συμπτωμάτων.

Πότε μπορώ να ξεκινήσω τη θεραπεία με τοMonaLisaTouchLaser

Απαραίτητη προϋπόθεση πριν την έναρξη της θεραπείας με το MonaLisa Touch Laser αποτελεί ο πλήρης γυναικολογικός έλεγχος σε εξειδικευμένο γυναικολόγο, ο οποίος μετά από κλινική εξέταση, αξιολόγηση του Test Pap(κυτταρολογική εξέταση κατά Παπανικολάου) και προσδιορισμό του ph του κόλπου, θα θέσει τη διάγνωση του συνδρόμου.

Επίσης, πριν την έναρξη της θεραπείας, απαραίτητος κρίνεται και ο έλεγχος ύπαρξης αντισωμάτων έναντι ερπητοϊών καθώς και αξιολόγηση του πλήρους ατομικού ιατρικού ιστορικού για κάθε ασθενή εξατομικευμένα.

Είναι επώδυνη η θεραπεία με το MonaLisa Touch Laser;

Όχι. Η πρωτοποριακή θεραπεία με το MonaLisa Touch Laser εφαρμόζεται χωρίςνα χρειάζεται αναισθησία, χωρίς πόνο, χωρίς ανεπιθύμητες ενέργειες και μέσα σε λίγα λεπτά στην κλινική μας, με το MonaLisa Touch Laser. Γυναίκες, που υποβλήθηκαν στη θεραπεία κολπικής ατροφίας ανέφεραν μόνο αίσθημα δόνησης, κατά τη διάρκειά της.

Πόσες θεραπείες χρειάζονται για να εξαφανιστούν τα συμπτώματα;

Πρέπει να σημειωθεί, ότι ο αριθμός των θεραπειών ΔΕΝ είναι προκαθορισμένος. Δεν έχουν ανευρεθεί στοιχεία (όπως π.χ. χρόνια εμμηνόπαυσης, σωματότυπος ή άλλα) που να μπορούν να καθορίσουν τον ακριβή αριθμό απαραίτητων θεραπειών. Όταν η ατροφία βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, με ήπια συμπτωματολογία, συνήθως 2 θεραπείες, ενδέχεται να είναι αρκετές. Γενικά, θεωρείται ότι χρειάζονται 3-5 θεραπείες, με μεσοδιαστήματα 6 εβδομάδων η μια από την άλλη. Στο παρακάτω γράφημα, φαίνονται αναλυτικά, τα ποσοστά των γυναικών που είχαν μέτριας προς σοβαρής έντασης συμπτώματα, από το γεννητικό σύστημα, πριν την έναρξη της θεραπείας και δήλωσαν πλήρη εξαφάνιση των συμπτωμάτων τους, μετά από 3-5 θεραπείες.

Παράλληλα, αναφορικά με το κατώτερο ουροποιητικό σύστημα και τον αριθμό των θεραπειών, βλέπουμε ότι το 68% των γυναικών δήλωσαν πλήρη απουσία συμπτωμάτων συχνουρίας, το  96% πλήρη απουσία συμπτωμάτων νυχτουρίας και το 76% πλήρη απουσία συμπτωμάτων έπειξης προς ούρηση, μετά από 3 θεραπείες.

Μπορεί η θεραπεία με το MonaLisaTouchLaser, να βελτιώσει την σεξουαλική μου λειτουργικότητα;

Ναι. Ειδικότερα, μετά το πέρας της θεραπείας:

• Αυξάνεται η επιθυμία για σεξουαλικές επαφές.
  • Αυξάνεται η ικανότητα οργασμού και η ικανοποίηση κατά την σεξουαλική πράξη.
  • Αυξάνεται η συνολική ικανοποίηση από την σεξουαλική ζωή και από τον τρόπο που αντιδρά το σώμα κατά την σεξουαλική διέγερση.
  • Η σεξουαλική λειτουργικότητα γίνεται φυσιολογική.

Έχω συμπτώματα από το κατώτερο ουροποιητικό. Η θεραπεία με το MonaLisaTouchLaserμπορεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής μου?

Ναι. Η θεραπεία με το MonaLisaTouchLaserμπορεί να βελτιώσει αισθητά την ποιότητα ζωής. Συγκεκριμένα,

• Η καθημερινότητα γίνεται πιο εύκολη, χωρίς περιορισμό των δραστηριοτήτων (κοινωνικών ή σωματικών).
  • Δεν χρειάζονται, πλέον, μέτρα προστασίας από την ακράτεια (όπως περιορισμός λήψης υγρών, χρήση σερβιέτας ή περιορισμός των μετακινήσεων).
  • Βελτιώνονται οι διαπροσωπικές σχέσεις.
  • Βελτιώνεται η γενικότερη υγεία και ψυχολογία.

Υπάρχουν δημοσιευμένα αποτελέσματα στην διεθνή επιστημονική κοινότητα, σχετικά με την αποτελεσματικότητα του MonaLisaTouchLaser

Πολυάριθμες μελέτες από διάφορες χώρες (Αμερική, Ιταλία, Ελλάδα) έχουν δημοσιευτεί για την αποτελεσματικότητα της θεραπείας MonaLisa Touch Laser. Τα αποτελέσματα όλων των μελετών βρίσκονται σε απόλυτη συμφωνία.

Ειδικότερα, νεότερη δημοσιευμένη έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Stanford επιβεβαιώνει την αποτελεσματικότητα της θεραπείας. Επίσης, η παρούσα μελέτη έδειξε ότι το laser CO2 είναι μια οικονομικά αποδοτική επιλογή για τη θεραπεία της δυσπαρευνίας που σχετίζεται με το GSM, όπως και τα κολπικά οιστρογόνα και η από του στόματος οσπεμιφένη. Διαβάστε την έκθεση αναλυτικά, στον παρακάτω σύνδεσμο.

Η πρότυπη δερματολογική κλινική Skin and Hair Medical Care διαθέτει το MonaLisa Touch Fractional CO2 Laser, με το οποίο εφαρμόζονται, με απόλυτη ασφάλεια, οι θεραπείες γυναικών με κολπική ατροφία. Η αποκλειστική χρήση του μηχανήματος και μετέπειτα η εφαρμογή της θεραπείας, γίνεται από τον έμπειρο και εξειδικευμένο συνεργάτη μας, ιατρό γυναικολόγο, κατόπιν ολοκληρωμένου γυναικολογικού ελέγχου και κλινικής εξέτασης.