//Λεύκη και Κατάθλιψη. Υπάρχει συσχετισμός;

Λεύκη και Κατάθλιψη. Υπάρχει συσχετισμός;

Ο Ιούνιος είναι ο παγκόσμιος μήνας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την λεύκη, μια χρόνια καλοήθη βλάβη, αγνώστου αιτιολογίας, η οποία χαρακτηρίζεται από αδυναμία παραγωγής μελανίνης, πιθανώς λόγω καταστροφής μελανοκυττάρων, ενώ, δημιουργεί αισθητικά προβλήματα, χαμηλή αυτοεκτίμηση ή και κατάθλιψη στους ασθενείς.

Σύμφωνα με μια έρευνα, που δημοσιεύθηκε από το επιστημονικό AAD Journal, υπάρχει συσχετισμός μεταξύ της λεύκης και της εμφάνισης κατάθλιψης στους νοσούντες.

Στην πραγματικότητα, η μια κατάσταση αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης της άλλης. Παρακάτω θα δείτε αναλυτικά τα επιστημονικά ευρήματα της έρευνας.

Ιστορικό Έρευνας
Οι ασθενείς με λεύκη συχνά αναφέρουν ότι η ψυχική τους υγεία έχει επίδραση στο δέρμα τους. Ωστόσο, είναι άγνωστο εάν μια κοινή ψυχική διαταραχή, όπως η μείζων καταθλιπτική διαταραχή (MDD), μπορεί να προκαλέσει την έναρξη της λεύκης.

Αποτελέσματα έρευνας
Σε προσαρμοσμένα μοντέλα, οι ασθενείς με MDD είχαν αυξημένο κίνδυνο 64% για λεύκη σε σύγκριση με την ομάδα αναφοράς. Αυτός ο κίνδυνος μειώθηκε σε ασθενείς, που χρησιμοποιούν αντικαταθλιπτικά. Σε σύγκριση με την ομάδα αναφοράς, οι ασθενείς με λεύκη, που ήταν <30 ετών κατά τη διάγνωση είχαν υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης MDD από τους ασθενείς ≥30 ετών.

Αυτά τα αποτελέσματα τονίζουν το βάρος της κατάθλιψης σε ασθενείς με λεύκη και υποστηρίζουν την πιθανή ύπαρξη παθοφυσιολογικών συνδέσεων μεταξύ αυτών των 2 καταστάσεων.

Πηγή Άρθρου

AAD Journal