ΕΡΠΗΤΑΣ ΓΕΝΝΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ

Η ερπητική λοίμωξη των γεννητικών οργάνων είναι σεξουαλικώς μεταδιδόμενο νόσημα.

Αποτελεί ιογενή λοίμωξη και προκαλείται από τον ερπητοϊό (HSV-HerpesSimplexVirus), και κυριώς τον HSV-2 και λιγότερο από τον HSV-1.

Οι κλασικές βλάβες της νόσου αποτελούνται από ομαδοποιημένες επώδυνες φυσαλλίδες στο προσβεβλημένο δέρμα, σε ερυθηματώδη βάση και με διαυγές περιεχόμενο, οι οποίες όταν διαρρηχθούν καταλείπουν επώδυνες διαβρώσεις.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η νόσος, ιδιαίτερα στα αρχικά της στάδια, μπορεί να είναι ασυμπτωματική.

Ο έρπητας γεννητικών οργάνων μπορεί να συνοδεύεται από συστηματικά συμπτώματα όπως πυρετό, επιχώρια λεμφαδενοπάθεια ή και συπτωματολογία του τύπου αδυναμίας, κακουχίας.

Στις γυναίκες παρατηρούνται συχνά δυσουρικά ενοχλήματα και άλγος στην περιοχή του κόλπου.

Η εμφάνιση νέων φυσαλλίδων διαρκεί συνήθως 7 – 14 ημέρες, ενώ η συνολική διάρκεια της νόσου είναι 3 εβδομάδες και σπανιότερα περισσότερο.

Η νόσος παρουσιάζει υποτροπές, ειδικά σε περιόδους ανοσοκαταστολής (έντονο stress – σωματική κόπωση, ελλειπής διατροφή, χρόνια νοσήματα).

Η διάγνωσή της βασίζεται κυρίως στη λεπτομερή λήψη ιατρικού ιστορικού, στην  κλινική εξέταση και ανεύρεση των χαρακτηριστικών βλαβών της νόσου, η οποία πλαισιώνεται από ειδικό εργαστηριακό έλεγχο.

H θεραπεία του έρπητα των γεννητικών οργάνων, περιλαμβάνει αντιϊκούς παράγοντες και αναλγητική αγωγή για την ανακούφιση από τα συμπτώματα της νόσου. Σε μεγάλη συχνότητα υποτροπών μπορεί να χορηγηθεί θεραπεία  καταστολής.