ΓΥΡΟΕΙΔΗΣ ΑΛΩΠΕΚΙΑ

H γυροειδής αλωπεκία (alopecia areata) ορίζεται ως ένα αυτοάνοσο δερματολογικό νόσημα. Η πάθηση χαρακτηρίζεται από ανομοιόμορφη τριχόπτωση.

Βασικό αίτιο της αποτελεί η κληρονομικότητα, ενώ από αυτήν πάσχει το 2% του παγκόσμιου πληθυσμού. Ο ασθενής, που πάσχει από γυροειδή αλωπεκία,  παρατηρεί απώλεια των μαλλιών του, γύρω από το τριχωτό της κεφαλής, το πρόσωπο ή και τα μέρη του σώματος. Μπορεί να εκδηλωθεί ανά πάσα στιγμή, χωρίς πρότερη προειδοποίηση, με δημιουργία διάσπαρτων άτριχων τμημάτων μεγέθους λίγων εκατοστών (συνήθως 1-5 εκ.). Παράλληλα, ενδέχεται να οδηγήσει σε πλήρη απώλεια του τριχωτού του σώματος, (καθολική αλωπεκία -alopecia totalis), περίτπωση ιδιαιτέρως σπάνια, όπου ο ασθενής χάνει, ακόμα και τις τρίχες των βλεφάρων και φρυδιών του.

Σε μελέτες έχει αναφερθεί ό,τι το ψυχοκοινωνικό στρες έχει παίζει ρόλο στην έναρξη και / ή την επιδείνωση της αλωπεκίας.

Εάν παρατηρήσετε ξαφνική ή τμηματική τριχόπτωση, σε μεγαλύτερο βαθμό, από ότι συνήθως, απευθυνθείτε στον Δερματολόγο σας. Η ξαφνική απώλεια μαλλιών μπορεί να σηματοδοτήσει μια υποκείμενη ιατρική κατάσταση που απαιτεί θεραπεία.

Σε όλες τις περιπτώσεις, το πρώτο και καθοριστικό σας βήμα είναι να συμβουλευτείτε έναν εξειδικευμένο Δερματολόγο, για να διαγνωστούν με ακρίβεια τα αίτια και να καθοριστεί μια αγωγή, ιδανική για τη δική σας περίπτωση. Το βήμα αυτό είναι αναγκαίο, προτού παρθεί οποιαδήποτε απόφαση για αντιμετώπιση της τριχόπτωσης ή την πραγματοποίηση μεταμόσχευσης μαλλιών, στο μέλλον.