AKMH

Η ακμή είναι μια συνηθισμένη πάθηση της τριχοσμηγματογόνου μονάδας .  Είναι ιδιαίτερα συχνή στην εφηβική και νεανική ηλικία, χωρίς να αποκλείεται η εμφάνιση της σε μεγαλύτερες ηλικίες. Στην παθογένεια της εμπλέκονται τέσσερις παράγοντες:

• η διαταραχή της κερατινοποίησης,

• η σμηγματόρροια,

• ο αποικισμός του θύλακα με P. acnes, και

•  η φλεγμονή.

Κλινικές εκδηλώσεις της ακμής

Οι κλινικές εκδηλώσεις της ακμής περιλαμβάνουν τους φαγεσώρους (ανοικτούς και κλειστούς), τις βλατίδες, τα βλατιδοφλυκταινίδια, τα οζίδια και τις κύστεις.

Θεραπευτική αντιμετώπιση της ακμής

Η θεραπευτική αντιμετώπιση καθορίζεται από το είδος των κλινικών εκδηλώσεων και είναι:

• Τοπική: Στην τοπική θεραπεία μπορούν να χρησιμοποιηθούν αντιβιοτικά (κλινδαμυκίνη, ερυθρομυκίνη), υπεροξείδιο του βενζοϋλίου, αζελαϊκό οξύ, τρετινοίνη, ισοτρετινοίνη, ανταπαλένη.

• Συστηματική: Στη συστηματική θεραπεία μπορούν να χρησιμοποιηθούν αντιβιοτικά (τετρακυκλίνες), αντισυλληπτικά στις γυναίκες και η ισοτρετινοίνη.

• Χρήση Laser: Η τεχνολογία των συστημάτων laser τα τελευταία χρόνια έχει διευρύνει τις θεραπευτικές δυνατότητες του δερματολόγου στο πεδίο της ακμής.

Η εφαρμογή του laser δεν αντκαθιστά τις προαναφερθείσες θεραπείες στην αντιμετώπιση της ακμής, αλλά τις συμπληρώνει προσφέροντας μια αξιόπιστη λύση.

Ενδείξεις εφαρμογής laser στη θεραπεία της ακμής:

• σε ασθενείς που δεν επιθυμούν να λάβουν αγωγή  από το στόμα,

• σε ασθενείς που αντενδείκνυται,  η χορήγησή της αγωγής από το στόμα, για ιατρικούς λόγους,

• συμπληρωματικά, σε συνδυασμό με τοπική ή συστηματική αγωγή.

Στο κέντρο μας διαθέτουμε τρεις κατηγορίες laser για τη θεραπεία της ακμής:

• diode 1450 nm lasersystem: Ο μηχανισμός δράσης του συνίσταται στην αύξηση της θερμοκρασίας του ύδατος που περιβάλλει το σμηγματογόνο αδένα. Αυτό οδηγεί σε συρρίκνωση του αδένα, με επακόλουθο τη μειωμένη παραγωγή σμήγματος. Η θεραπεία επαναλαμβάνεται ανά 3-4 εβδομάδες.

• Pulsed- dye lasersystem: Κεντρικό ρόλο στην πρόκληση φλεγμονής στην ακμή διαδραματίζει το βακτηρίδιο P. acnes. Το συγκεκριμένο βακτηρίδιο παράγει πορφυρίνες, οι οποίες και αποτελούν το στόχο του laser. Η δέσμη του laser,  αποροφάται εκλεκτικά από τις πορφυρίνες και εξουδετερώνει το P. acnes. Ταυτόχρονα, η δέσμη του laser, απορροφάται και από την αιμοσφαιρίνη, οδηγώντας έτσι σε μείωση του ερυθήματος, που χαρακτηρίζει τόσο την ενεργό ακμή, όσο και τα υπολειμματικά της στοιχεία. Η θεραπεία επαναλαμβάνεται ανά 3-4 εβδομάδες.

• Fractional laser, για θεραπεία των ουλών που αφήνει η ακμή, μετά την αποδρομή της. Ανάλογα με την έκταση , το βάθος και την ίνωση των ουλών, χρησιμοποιούνται οι παρακάτω τύποι:

• Fractional Er.YAG. Laser ( 2940 nm)

• Fractinal CO2 Laser ( 10600 nm)

• Fractional CO2 Laser + RF ( διαθέτουμε το πρώτο στην Ελλάδα)